keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

Täysin eri maailma

oli vielä Rimpinevalla, luminen, jäinen, kaunis ja hiljainen.
Kävin seitsämänsataa kilometriä rikkomassa. Vieläkö tulee lähdettyä ... jää nähtäväksi.
Nautinnollista oli hiihtely, mutta kyllä sen verran jäinen on baana, että viime voltista arka polveni muistutteli hiihtelemään hissukseen.

Maanantaina lihashuoltojumppa, pikkuhölkkä n. 3 km ja venyttely.
Tiistaina kevyt hieronta.
Tänään n. 13,5 km hiihtelyä aikaa meni 55 min.

Tosiaankin tässä hiukan haaveillut pyörästä, jolla voisi tehdä pitempää treenilenkkiä. Huomannut noista blogikavereista, että treeni onnistuu pyörälläkin. Haaveissa on cyclocros, mutta katsellaanpa ensin. Mukava olis ajaa hiekkateitäkin. Heittäkää kommenttia, jos tulee jotakin mieleen: esimerkiksi siitä millainen pyörä mulle? Lauantaille on tilattu asiantuntemusta Helsingistä ;) Jos päästäis yhdessä katteleen.

3 kommenttia:

  1. Viime vuonna cyclocrossin ostaneena muutama oppimani asia:

    Tee ostopäätös ajan kanssa.

    Kokeile useampia pyöriä, jos vaan mahdollista. Minä ostin ensimmäisen vastaantulleen, koska olin niin myöhään liikkeellä (toukokuun loppupuoliskolla), että muita vaihtoehtoja ei ollut. Oon sen verran lyhyt, että tarvin pienen pyörän ja ne oli kaikki menny. Ostin hyvän pyörän, minun tarpeeseen huonommatkin osat olisivat varmasti riittäneet. Mutta en tänä päivänäkään tiedä, että onko se paras pyörä mulle (koko, geometria, niitä kun on niin paljon erilaisia...)

    Mieti mitä tarvit. Minä luulin ajavani hiekkateillä ja talvella, siispä ostin cyclocrossin. No en ole ajanut (tai olen, mutta mieluummin vanhalla pyörällä). Nyt ostaisin maantiepyörän. Mutta cycloon saa maantierenkaat, ja vaikka se ei siitä maantiepyörää vielä teekään, niin mun käytössä sekin on varmasti aivan loistava. Joten cyclon hankinta ei kuitenkaan ollut mikään huono juttu.

    Kaupoille mukaan joku kaveri, joka tietää asioista, jos vaan mahdollista. Ite olin ihan yksin ja välillä kyllä tuntui, että myyjät voivat puhua mulle ihan mitä tahansa, kun en ymmärrä mitään.

    Lopuksi, onnea pyörän hankintaan! On se vaan niin eri, kun alla on kunnon pyörä :)

    VastaaPoista
  2. Oikeastaan just tuota oon miettynyt... tuleeko mun ajattua niin paljon maastossa, jos tulee niin vanhalla voi ajella ne ajelut. Maantiepyörää on miehekkein ostamassa ja jos yhdessä mennään, niin ehkä mennään sitten maanteillä ;)
    Juoksuseuran kaverit ovat hakeneet maantiepyöränsä Kälviältä, mutta en kai mää jouda nyt mihinkään Käläviälle lähtemään :D niiiin että kiire ois saada pyörä alle. Onneksi tulee pyöräasiantuntijoita kylään pääsiäisenä niin voi käydä Ylivieskassa hiukan katselemassa ja saada vinkkeja ostokseen. KIITOS Ammi! Tämä kun ei oo mikään pikkuostos.

    VastaaPoista
  3. Hep!

    Toivottavasti saat hyvän treenimuodon tuosta pyöräilystäkin. Mikäli saa alleen oikein hyvän pyörän, on se varmasti miellyttävä ja paikkoja säästävä harjoittelumuoto. Peukut tällekin hankkeelle. :)

    Itsekin varsinkin v.2009 veivailin jonkin verran. Itselläni on tuollainen hybridi, jolla ei nyt ole juuri järven ympäri pidempiä lenkkejä viitsinyt tehdä. Teinpä kuitenkin kerrattain hieman pidemmän retken. Sivusin pyöräilyretkeäni yhdessä v.2009 nhl-blogissani. Tuosta kun vierittää alas päin niin tulee blogi nimeltään lumi, susi ja tavoittamaton Eemeli: http://www.nivala66.com/114
    Siinä kans tuli päähänpisto, heh.

    Mukavia treenejä teille ja erittäin hyvä fiilistä pääsiäistä!!!

    VastaaPoista